פטור מארנונה למוסדות חינוך

 

פקודת מיסי עירייה ומיסי ממשלה (פיטורין) מעניקה למוסדות חינוך פטור מלא (100%) מתשלום ארנונה, בכפוף לעמידה במספר תנאים מצטברים:

על המוסד להיכלל באחת מההגדרות של מוסד חינוך הכלול בפקודה. לצורך העניין, מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים נכללים בפקודה, כך גם בתי ספר מקצועיים, כהגדרתם בחוק החניכות.

במוסד לומדים באופן שיטתי יותר מ-10 תלמידים

המוסד פועל שלא למטרות רווח

אין במוסד החינוך פעילות עסקית

לרוב, שני התנאים הראשונים קלים לבירור ומדידה, אלא שלעיתים עולה שאלה בדבר קיומה של פעילות עסקית כחלק מהפעילות החינוכית, המחייבת בירור משפטי.

בנוסף, מניסיוננו, רשויות לעיתים בוחרות לסווג מוסדות חינוך בסיווגים שונים אשר מקנים למוסד הנחות שונות, תחת מתן פטור מלא.

שימו לב כי על פי השגה על חיובי ארנונה, לרבות בקשות למתן פטור חייבת להתבצע תוך 90 יום מיום החיוב השנתי (בחודש ינואר של כל שנה קלנדרית).

למשרדנו ניסיון רב בייצוג בעלויות מול רשויות מקומיות בתחום הארנונה למוסדות חינוך, לרבות בהשבת כספים ששולמו ביתר עבור ארנונה באופן רטרואקטיבי.

פטור מארנונה לנכס ריק

מצב החירום שהוכרז במדינה אילץ בעלויות רבות להעביר את מוסדות החינוך שבבעלותם למרחבים ממוגנים בהתאם להוראות פיקוד העורף. כתוצאה מכך, נותרו אותם נכסים ריקים.

ע״פ תקנה 13 לתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחות מארנונה), התשנ״ג-1993, נכס ריק לחלוטין מכל אדם וחפץ, שלא נעשה בו שימוש, לתקופה של לפחות 30 יום ברציפות, עשוי לזכות את המחזיק בהנחה בשיעור של 100% לתקופה מצטברת של עד 6 חודשים.

שימו לב:

ההנחה ניתנת פעם אחת בלבד, כל עוד לא שונתה הבעלות בנכס (כלומר, כאשר מתחלפת הבעלות, הזכאות מתאפסת)

אין זה מספיק שלא מתקיימים לימודים בנכס. הנכס צריך להיות ריק לחלוטין, גם מריהוט.

שאלת מתן הפטור תלויה בכל רשות והחלטתה, כאשר אין חובה על הרשויות ליתן את הפטור.

החל מהחודש השביעי, רשאית הרשות לתת הנחות ולא 100% פטור, בהתאם לשיקול דעתה.

לא מומלץ להתעכב עם הגשת הבקשה, כיוון שרשויות מקומיות בד"כ לא מעניקות פטור באופן רטרואקטיבי.

 

לליווי מול משרד החינוך או מול רשות מקומית למיצוי זכאותכם להחזרים כספיים שונים, צרו

עימנו קשר בטלפון 08-8539020 או במייל office@kraz.co.il ונשמח לסייע בידכם.

המידע בדף זה אינו מהווה יעוץ משפטי ואינו מחליף יעוץ משפטי פרטני.  לתיאום פגישת יעוץ אנא צרו קשר בטלפון 08-8539020 או במייל   office@kraz.co.il

שתפו:

מאמרים נוספים:

משרד החינוך ביטל רישיון לתיכון כיוון שלמדו בו רק 8 תלמידים. בערר על ההחלטה, שהוגש על ידי משרדנו, פסקה ועדת הערר כי יש להעניק לתיכון 'שנת חסד' במהלכה יופעל במתכונת מתחדשת.

בית ספר כנף בדרום רמת הגולן פועל בשיטה הדמוקרטית-סאדברית במשך כ- 30. בשנה"ל תשפ"ג למדו בתיכון רק 8 תלמידים, מסיבות שונות. משרד החינוך ביקש שלא

להמשך קריאה »

צרו קשר