מלחמת חרבות ברזל – המתווה החדש לחל"ת ולפיצוי למעסיקים

בעקבות מלחמת חרבות ברזל אישרה הכנסת את מתווה הפיצוי לעסקים ולפרטים הכולל גם הקלות במתווה החל"ת.

הפסקות העבודה המזכות בדמי אבטלה:
מי שפוטר או מי שהוצא לחופשה ללא תשלום (חל"ת) ביוזמת המעסיק או מי שהוא עובד מוגן (בן זוג במילואים וילד מתחת לגיל 14 או עם צרכים מיוחדים) שביקש לצאת לחל"ת, יוכלו להיות זכאים לדמי אבטלה אם הם עונים על תנאי הזכאות.
עיקרי ההקלות במתווה החל"ת, לעומת הדין הקיים:
תופחת תקופת החל"ת המינימלית שתהיה מותרת עד לקבלת דמי אבטלה, מ-30 ל-14 יום בלבד.
הארכה אוטומטית של ימי האבטלה למי שניצל 180% מימי הזכאות ב-4 השנים האחרונות. כך גם מי שקיבל דמי אבטלה במהלך תקופת הקורונה, יהיה זכאי לדמי אבטלה בהתאם לתיקון המוצע.
תקופת האכשרה המינימלית לקבלת דמי אבטלה תקטן ל-6 חודשים מתוך 18 החודשים האחרונים, במקום 12 חודשים מתוך 18 (אצל אדם עם מוגבלות- תקופת אכשרה של 3 חודשים בלבד), אך לא ימנו ימי שירות סדיר.
לא ניתן יהיה לחייב עובדים לקחת את ימי החופש שצברו לפני היציאה לחל"ת.
עובדת שחוזרת מחופשת לידה – ניתן באישור ממונה להוציאה לחל"ת ובלבד שעם חזרתה מהחופשה מתחילים למנות 60 ימים מוגנים מפיטורין.
יבוטלו 5 ימי ההמתנה עד לתחילת החל"ת.
ביטול גבייה מהמעסיק בתקופת החל"ת בסך של 350 שקל.
הקלות אלו יתקיימו בתקופה שבין ה-7.10 ועד ל-30.11 – מועד היציאה לחל"ת שנקבע לפי שירות התעסוקה יהיה החל מהיציאה בפועל של העובד לחל״ת, גם למפרע (כלומר גם עובד שלא נרשם בשירות התעסוקה, יהיה זכאי לדמי אבטלה לפי המועד בו הוצא בפועל לחל"ת).

בנוסף, לפי חוזר מנהל רשות המיסים מיום 29.10.23, מעסיק של עובד שהינו תושב של אחד מהישובים שפונה מביתו בהחלטת הממשלה, שלא הגיע למקום עבודתו בשל הנסיבות הביטחוניות והמעסיק שילם את שכרו, יהיה זכאי לתבוע פיצויים בגין השכר ששולם לעובד. תקרת הפיצוי בגין השכר החודשי מוגבלת לשיעור של פעמיים וחצי השכר הממוצע במשק.
יודגש כי לצורך קבלת הפיצוי אין מגבלה על מקום מושבו של המעסיק, כך שגם מעסיקים שאינם
מצויים במסגרת האזורים שפונו יהיו זכאים לקבלת הפיצוי.

המידע בדף זה אינו מהווה יעוץ משפטי ואינו מחליף יעוץ משפטי פרטני.  לתיאום פגישת יעוץ אנא צרו קשר בטלפון 08-8539020 או במייל   office@kraz.co.il

שתפו:

מאמרים נוספים:

משרד החינוך ביטל רישיון לתיכון כיוון שלמדו בו רק 8 תלמידים. בערר על ההחלטה, שהוגש על ידי משרדנו, פסקה ועדת הערר כי יש להעניק לתיכון 'שנת חסד' במהלכה יופעל במתכונת מתחדשת.

בית ספר כנף בדרום רמת הגולן פועל בשיטה הדמוקרטית-סאדברית במשך כ- 30. בשנה"ל תשפ"ג למדו בתיכון רק 8 תלמידים, מסיבות שונות. משרד החינוך ביקש שלא

להמשך קריאה »

צרו קשר