אבטחת גני ילדים

המצב הביטחוני בישראל מצריך היערכות מיוחדת בכל הקשור לאבטחת מוסדות חינוך.

ככלל, האחריות הכוללת לאבטחת מוסדות החינוך מוטלת על המשטרה מתוקף אחריותה לביטחון הפנים במדינה. היקף האבטחה ושיטת האבטחה נקבעים על ידי המשטרה בהתאם לשיקוליה המקצועיים והמבצעיים.

בבתי ספר, עיקר האחריות להעסקת מאבטחים ולהצבת אמצעי ביטחון מוטלות על כתפי המשטרה. הרשות המקומית נדרשת להעסיק קצין בטחון רשותי מתקציבה, ומקבלת לשם כך השתתפות חלקית מהמדינה. בניגוד לכך, המשטרה אינה מחייבת ואינה מממנת את האבטחה בגני ילדים (למעט גני ילדים שהם הוצבה אבטחה כבר בשנת 2003 ואותה אבטחה לא הוסרה, ואשכולות גנים בהם לומדים מעל 100 תלמידים).

לפי הנחיות האגף לביטחון ושעת חירום במשרד החינוך, אמצעי האבטחה הנדרשים בגני ילדים הם:
• גדר תקנית בגובה של 2 מטרים ממשטח דריכה תחתון.
• שער כניסה להולכי רגל.
• שער יציאת חירום.
• לחצן מצוקה המחובר למוקד בטחוני / רשותי.
• נעילה חשמלית של השער הראשי כולל טלויזיה במעגל סגור ופעמון צלצול.

עלות אמצעי ההגנה מוטלת על הבעלות בלבד, ומשרד החינוך והרשויות המקומיות אינם משתתפים בתקצובם, למעט במקרים חריגים על פי שיקול דעתם.

חשוב לדעת, כי המשטרה מפעילה מערך סיור עירוני של ניידות משטרה בכל המוסדות ברשות המקומית, הן במוסדות רשמיים ממלכתיים והן במוסדות מוכרים שאינם רשמיים, באופן שוטף. מוסד שאינו חלק ממסלול הסיירים רשאי לפנות לקב"ט העירוני לצורך הסדרת העניין. קב"ט מוסדות החינוך ברשות אחראי גם להנחות את מנהלי מוסדות החינוך, לבקרם ולתרגל אותם בהתאם להנחיות משטרת ישראל ומשרד החינוך, הן בחינוך הממלכתי והן בחינוך המוכר שאינו רשמי.

אנו ממליצים לעמוד בקשר עם הממונה מטעם הרשות המקומית לצורך הסדרת נושא הבטיחות בגן הילדים לרבות בדיקה כי הגן שבבעלותכם עומד בדרישות האגף לביטחון ושעת חירום במשרד החינוך.

המידע בדף זה אינו מהווה יעוץ משפטי ואינו מחליף יעוץ משפטי פרטני.  לתיאום פגישת יעוץ אנא צרו קשר בטלפון 08-8539020 או במייל   office@kraz.co.il

שתפו:

מאמרים נוספים:

משרד החינוך ביטל רישיון לתיכון כיוון שלמדו בו רק 8 תלמידים. בערר על ההחלטה, שהוגש על ידי משרדנו, פסקה ועדת הערר כי יש להעניק לתיכון 'שנת חסד' במהלכה יופעל במתכונת מתחדשת.

בית ספר כנף בדרום רמת הגולן פועל בשיטה הדמוקרטית-סאדברית במשך כ- 30. בשנה"ל תשפ"ג למדו בתיכון רק 8 תלמידים, מסיבות שונות. משרד החינוך ביקש שלא

להמשך קריאה »

צרו קשר