רישוי בית ספר וגני ילדים לשנת הלימודים תשפ"ג

רישוי בתי ספר וגני ילדים לשנת הלימודים תשפ"ג

משרד החינוך פרסם נהלים עדכניים לקבלת רישיון עבור מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים לשנת הלימודים תשפ"ג. הליך הגשת הבקשות נמצא בימים אלו בעיצומו, ועל כן ריכזנו עבורכם את השינויים העיקריים שנערכו בנהלים לשנת הלימודים תשפ"ג, ועוד כמה טיפים שחשוב להכיר.

אז מה התחדש בנהלי הרישוי לשנה"ל תשפ"ג?

מועדים

השנה יוגשו בקשות לחידוש רישיון עד ליום 28.2 (ולא עד ליום 31.3 כמו שהתאפשר לקראת שנת הלימודים תשפ״ב). בקשות לרישיון חדש יוגשו עד ליום 31.3.

בקשה להגדלת מספר ילדים במוסד חינוכי תתקבל לא יאוחר מיום 30.9.2022. למוסדות שיאושר להם רישיון לאחר מועד זה, תתאפשר הגשת בקשה להגדלה עד שבועיים מיום קבלת הרישיון. לא ניתן יהיה להגיש בקשה לאחר מועד זה.

הגשת בקשות חריגות במסגרת נוהל חריגים תתאפשר מיום 1.6.2022 ועד ליום 31.12.22. רישיון יינתן לא לפני יום הגשת הבקשה לרישיון ובהתאם לחוות הדעת שיתקבלו.

השנה יתאפשר לראשונה להגיש בקשה לקבלת רישיון לבעלויות חדשות במסגרת נוהל חריגים. בקשות אלו יוגשו לא יאוחר מיום 30.6.2022. נוהל בקשות חריגות טרם פורסם על ידי משרד החינוך.

עילות חדשות לדחיית בקשות רישוי / ביטול רשיונות קיימים

למוסדות בעלי רישיונות ארוכי טווח – במקרים בהם תתקבל חוות דעת שלילית מאחד הגורמים הרלוונטיים (בטיחות, בריאות, פדגוגיה, פיננסי), תוקף הרישיון יקוצר עד לסוף שנת לימודים והבעלות תידרש להגיש בקשת חידוש לשנת הלימודים הבאה. זאת אף אם הבעלות תתקן את הליקויים באופן מלא.

נוספה הבהרה חדשה בתחום הבטיחות של מוסד חדש – מוסד חדש שימצא במבדק בטיחות מטעם המשרד כי אינו ערוך לפתיחת שנת הלימודים וכי נמצאו בו ליקויים בטיחותיים בקדימות 0 או 1- בקשתו תידחה. זאת אף אם הגיש טופס התאמת תשתית ללא ליקויים במסגרת בקשת הרישוי. משרד החינוך ציין בנהליו כי מצב זה יהווה ראיה לכך שטופס התאמת התשתית אשר הוגש לא שיקף את המציאות ואת מצב הבטיחות במבנה מוסד החינוך.

בגני ילדים:

  • חלה חובה להעסיק גננת מוסמכת בלבד בכל ימות השבוע, לרבות כגננת מחליפה.
  • אין לשבץ לגן מוכש"ר ילדים חריגי גיל (מתחת לגיל 2.9 חודשים) אלא באישור מיוחד.
  • על הבעלות לדווח על כל שינוי שחל בגן במהלך השנה לרבות שינוי גננת ומעבר מבנה, שאם לא כן הרשיון יבוטל גם במהלך השנה.

חידושים באופן הגשת הבקשה

  1. הגשת תשריטים– יש להגיש תשריטים בפורמט tif חתומים על ידי מהנדס או אדריכל. על גבי התשריטים יש לציין באופן ברור את הכיתות, גודלן, וייעוד כל חדר במבנה, וכן גודל החצר.
  2. רשימת התלמידים תוגש ממוספרת בקובץ excel ולא בקובץ word

תחולת רישיונות

בעלות שהגישה בקשת רישוי במועד הקבוע, אולם התקבלו עבורה חוות דעת חיוביות במועד מאוחר (שלא באחריות הבעלות), הרי שככל ויינתן רישיון תחולתו תהיה מה-1.9.

יחד עם זאת, השנה, בעלות שהגישה בקשת רישוי במועד הקבוע, אולם התקבלו עבורה חוות דעת שליליות מאחד מגורמי המקצוע והבעלות הודיעה על תיקון ליקויים, הרי שככל שיינתן רישיון, תחולתו תהיה מיום הודעת הבעלות על תיקון הליקויים, ולאחר שתיקון הליקויים אכן אושר על ידי גורם המקצוע.

משרדנו ערוך לסייע לכם בהגשת בקשות הרישוי ובבדיקת מלוא המסמכים בטרם הגשתם. אנו מזמינות אתכם ליצור איתנו קשר לקבלת מידע נוסף וייעוץ פרטני ומלא עבור מוסד החינוך שבבעלותכם.

ניתן ליצור עימנו קשר בטלפון 08-8539020 או במייל office@kraz.co.il

 

המידע בדף זה אינו מהווה יעוץ משפטי ואינו מחליף יעוץ משפטי פרטני.  לתיאום פגישת יעוץ אנא צרו קשר בטלפון 08-8539020 או במייל   office@kraz.co.il

 

 

 

 

שתפו:

מאמרים נוספים:

משרד החינוך ביטל רישיון לתיכון כיוון שלמדו בו רק 8 תלמידים. בערר על ההחלטה, שהוגש על ידי משרדנו, פסקה ועדת הערר כי יש להעניק לתיכון 'שנת חסד' במהלכה יופעל במתכונת מתחדשת.

בית ספר כנף בדרום רמת הגולן פועל בשיטה הדמוקרטית-סאדברית במשך כ- 30. בשנה"ל תשפ"ג למדו בתיכון רק 8 תלמידים, מסיבות שונות. משרד החינוך ביקש שלא

להמשך קריאה »

צרו קשר