איסור פיטורין ושינוי משרה בהריון ובחזרה מחופשת לידה

איסור פיטורין ושינוי משרה בחופשת לידה

סעיף 9(ג)(1) לחוק עבודת נשים קובע איסור על פיטורי עובדת (או עובד) הנמצאים בחופשת לידה ואיסור על מתן הודעת פיטורים למועד זה.

החוק קובע, כי אסור למעסיק לפטר את העובדת גם בתקופת חופשה ללא תשלום הצמודה לחופשת הלידה בעדה היא מקבלת קצבה, וב-60 הימים שלאחריה. האיסור כולל גם הגבלות על שינוי היקף המשרה של העובדת או הכנסתה. הרציונל העומד מאחורי האיסור הינו מתן הזדמנות הוגנת לעובדת לשוב לעבודתה, ולהשתלב מחדש בעסק בתום תקופת ההורות.

מעסיק המבקש לפטר או לפגוע בהיקף משרה או הכנסה של עובדת, החוסה תחת חוק עבודת נשים, חייב בהיתר מיוחד לכך ממשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, בהתאם לחריגים המפורטים בחוק עבודת נשים.

ההיתר יינתן רק אם הוכיח המעסיק כי הפיטורים או השינוי המבוקש בהיקף המשרה או בשכר אינם בקשר ללידה וההורות, או להיעדרות של העובדת כתוצאה מהם. לצורך הגשת בקשה לקבלת היתר, יש לשלוח טפסים ומסמכים בהתאם לנוהל שמפרסם משרד העבודה והרווחה בנושא.

מעסיק אשר פיטר עובדת בחופשת לידה או בתקופת ההורות ללא היתר מתאים, מסתכן בתשלום קנסות מנהליים, בהליכים פליליים (שעונש המאסר עליהם הוא עד 6 חודשים או כפל קנס עונשי) ובנוסף הוא חשוף לתביעה אזרחית בבית הדין לעבודה שעשויה להקים לעובדת פיצויים גבוהים.

משרדנו מייעץ למעסיקים ולעובדים בכל הנוגע ליישום חוק עבודת נשים ומייצג עובדים ומעבידים בפני הממונה על יישום חוק עבודת נשים ובתי הדין לעבודה.

לקבלת יעוץ ראשוני אנא צרו עימנו קשר בטלפון 08-8539020 או במייל office@kraz.co.il

המידע בדף זה אינו מהווה יעוץ משפטי ואינו מחליף יעוץ משפטי פרטני.  לתיאום פגישת יעוץ אנא צרו קשר בטלפון 08-8539020 או במייל   office@kraz.co.il

שתפו:

מאמרים נוספים:

משרד החינוך ביטל רישיון לתיכון כיוון שלמדו בו רק 8 תלמידים. בערר על ההחלטה, שהוגש על ידי משרדנו, פסקה ועדת הערר כי יש להעניק לתיכון 'שנת חסד' במהלכה יופעל במתכונת מתחדשת.

בית ספר כנף בדרום רמת הגולן פועל בשיטה הדמוקרטית-סאדברית במשך כ- 30. בשנה"ל תשפ"ג למדו בתיכון רק 8 תלמידים, מסיבות שונות. משרד החינוך ביקש שלא

להמשך קריאה »

צרו קשר