סיום העסקת עובדים בתקופת הקורונה

סיום העסקת עובדים בימי קורונה

לקראת תום שנת הלימודים נדרשים לעיתים שינויים בכח האדם. התקופה הנוכחית מזמנת שאלות חדשות בכל הקשור לשינוי היקפי משרה וסיום העסקה.

בראש ובראשונה חשוב לזכור שהמצב הנוכחי אינו פוטר מעסיקים מעמידה בדרישות החוק בכל הקשור לתהליך סיום העסקתם של עובדים או שינוי שכר/משרה.

חובת קיום שימוע:

=> המעסיק מחויב בהליך של שימוע לכל עובד (כולל עובד זמני ועובד בהיקף משרה חלקית) שיש כוונה לסיים את העסקתו או לשנות את היקף משרתו.

=> לקראת ישיבת השימוע יש להבהיר לעובד בכתב את הסיבות בגינן ששוקלים את פיטוריו וליתן לו אפשרות לשכנע את הממונים עליו לקבל החלטה המשאירה אותו במקום עבודה.

=> יש למסור לעובד בכתב הזמנה לשימוע, לקבוע מועד סביר לעריכת השימוע (לפחות שלושה ימים לאחר מסירת ההזמנה) ולאפשר לעובד להיות מיוצג ככל שהוא חפץ בכך.

=> חשוב לציין בהזמנה לשימוע כי מדובר בכוונה לפטר ולא בהחלטה על פיטורין. החלטה יכולה להתקבל רק לאחר שהעובד השמיע את דבריו.

=> בעת הזו, כחלופה לפגישת שימוע, ניתן לקיים את השימוע גם בכתב או בכל דרך אחרת בה ניתנת לעובד הזדמנות הולמת להשמיע טענותיו (למשל- באמצעות ZOOM).

=> לאחר השימוע, הגורמים להם יש סמכות לקבל החלטה על פיטורים יקיימו דיון בטענות העובד ויקבלו החלטה מנומקת.

=> אם העובד חולה, או אם ישנה סיבה מוצדקת אחרת לדחיית השימוע- יש לקבוע מועד חלופי.

=> אם העובד מוותר על עריכת שימוע, יש לקבל ממנו הודעה כתובה על כך.

החלטה על פיטורין/ שינוי משרה והודעה מוקדמת:

את ההחלטה על פיטורין יש למסור בכתב עד ליום 31/5. משבר הקורונה לא דחה מועד זה.

יש ליתן לעובד הודעה מוקדמת בהתאם לדין. עובד השוהה בחל"ת יקבל תשלום חלף הודעה מוקדמת, או יוחזר לעבודתו לתקופת ההודעה המוקדמת.

תשלום עבור יולי-אוגוסט לעובדי הוראה ישולם לעובד על פי החלק היחסי של השנה במהלכה עבד בפועל.

הגבלת פיטורין:

חל איסור לפטר עובד בעת חופשת מחלה בגינה משולם שכר. הכלל לא יחול במצבים בהם המעסיק הודיע על כוונתו לפטר את העובד בהודעה מוקדמת בטרם נעדר העובד מעבודתו עקב מחלה.

בתקופת הקורונה, חל איסור על פיטורי עובד הנמצא בבידוד.

פיטורי עובד/ת במהלך טיפולי פוריות, הריון, ו- 60 ימים לאחר הלידה מחייבים את אישור הממונה לפי חוק עבודת נשים.

חל איסור לפטר בשל שירות מילואים או במהלך 30 ימים מרגע חזרתו מהמילואים

 

המידע המפורט במסמך זה אינו מהווה יעוץ משפטילמידע נוסף וקבלת יעוץ משפטי פרטני, אנא צרו קשר עם משרדנו בטלפון 08-8539020 או במייל office@kraz.co.il   

שתפו:

מאמרים נוספים:

משרד החינוך ביטל רישיון לתיכון כיוון שלמדו בו רק 8 תלמידים. בערר על ההחלטה, שהוגש על ידי משרדנו, פסקה ועדת הערר כי יש להעניק לתיכון 'שנת חסד' במהלכה יופעל במתכונת מתחדשת.

בית ספר כנף בדרום רמת הגולן פועל בשיטה הדמוקרטית-סאדברית במשך כ- 30. בשנה"ל תשפ"ג למדו בתיכון רק 8 תלמידים, מסיבות שונות. משרד החינוך ביקש שלא

להמשך קריאה »

צרו קשר